Sunday 6 January 2013

ASSALAMUALAIKUM Pembuka Bicara

Bismillahirrahmanirrahim.. 
Assalamualaikum...
 Alhamdulillah.. Akhirnya tercapai juga mimpi diri ini untuk mempunyai sebuah blog di usia muda. Melihatkan ayah, kak long, kak ngah dan abang Afham mempunyai blog masing2 yang digunakan untuk berda'wah melalui pennulisan, terbitlah rase hati ini untuk ada blog sendiri. Untuk bercerita, berkongsi pengalaman, dan sebagainya yang boleh membawa manfaat untuk semua. InsyaAllah. Semoga Allah permudahkan.. Sebenarnya, diri tidak mempunyai kelapangan untuk 'create a blog', tetapi Allah wujudkan peluang itu dalam bentuk assigment daripada guru ICT-ku, Teacher Suria dan Teacher Ruziah. Terima kasih cikgu =D. Satu kelas kene buat blog.. Wow..  InsyaAllah sumber inspirasiku untuk memantapkan blog ni,semestinya daripada Ayah, Along, Abg Long, Angah, Abg Am dan secara tak langsung daripada umi tercinta.. Salam ukhuwwah fillah drpd Mahfuzah =)

 




Some green hearts from me..




Sedikit sebanyak tentang saya...
Nama diberi Mahfuzah Hamizah binti Mohd Ariff bin Abdul Rashid..Kelahiran 13 Mac 1999.. Saya seorang 'kacukan' iaitu separuh darah Kelantan dan separuh darah Selangor.. Ayah asal Selangor dan ummi berasal dari Kelantan.. huhu.. Mempunyai 2 orang kakak , seorang abang dan seorang abang ipar (dah anggap macam abang kandung).. Dikurniakan 2 orang anak sedara lelaki.. Alhamdulillah, bersyukur sangat dapat dilahirkan dalam keluarga yang sakinah dan hidup dalam suasana Islam.. Smoga Allah meredhai kami.. Sekarang tengah menuntut pelajaran di Sek. Men. Keb Agama Melor..


Masih terlalu baru dalam dunia blogger dan perlu banyak belajar lagi.. InsyaAllah akan dimanfaatkan sebaiknya..


Salam Ukhuwwah Fillah
Mahfuzah Hamizah
 

4 comments:

  1. assalamu'alaikum ijah.. tahniah.. at the end, dreams become reality..hihi.. nak punya blog perlukan niat n iltizam yg tinggi ye? whatever it is, semga ijah boleh gunakan blog ni utk sama2 memberi manfaat pada semua disamping mengasah bakat menulis.. amin.. good luck dear sister

    ReplyDelete
    Replies
    1. huhu.. terharunya.. thanks sis.. nnt angah balik, ijah nk mintak masuk klas tuisyen belajar buat blog lah.. hehe gurau jer.. i/Allah i'll try my best to do whatever it takes to be a great muslimah writer

      Delete
  2. salam adik. wah2.. begitu sekali blog die. along nk request tukar gambar along ng abg long masa kwinla.. yg ni xbest sbb dah gemukkk.. haha... ok adik. good luck... menulis kerana ALlah !

    ReplyDelete
  3. betul tu mujah,..tengs to our beloved teacher for recommend us to create a blog. :)

    ReplyDelete