Wednesday 10 April 2013

Ujian : Kaki Bengkak

Assalamualaikum...

FYI, today, I am absent from school. Why..? Seperti tajuk di atas, kaki saya mengalami ke'bengkak'tan yang agak serius. Seperti kata-kata ayah saya, " Macam telur rosak " huhu.. Macam mana boleh bengkak??
Susah nak cerita secara detail. Tetapi punca UTAMA adalah CICAK. Oh, I seriously TAK SUKA makhluk reptilia kecil  yang bernama cicak ni. Lagipun, menurut sirah, cicak ni la yang memberitahu puak kafir musyrikin Mekah yang mana ada makhluk di dalam gua Tsur ketika Nabi Muhammad S.A.W. dan Saidina Abu Bakar R.A. bersembunyi ketika melarikan diri dalam peristiwa Hijrah. Nasib baik dengan izin Allah labah-labah membina sarang dengan cepat di pintu gua. Dah lah jahat, menggelikan pulak tu. Pendek kata, saya benci kan cicak..!

Uhukss-uhukss... Emo la pulak..

Ummi cakap, ini adalah ujian dan teguran daripada Allah mungkin sebab saya ada buat silap (mane boleh bagitau, aib diri sendiri tak boleh buka..) Taubat dah, nak jadi anak soleh yang taat pada ibu bapa dan Allah. Dan tak nak cari pasal dengan cicak lagi..! Sakit..!! =(

Oh ya !! Saya dah hampir seminggu balik daripada LAWATAN ILMIAH BADAN PENGAWAS SMKAM.. Tapi, tak sempat lagi nak update gambar kat blog dan facebook.. InsyaAllah akan datang tak kama lagi..

Assalamualaikum.. Tata~~ Titi~~ Tutu~~




Kaki ku berbalut.. Bestnya..! First time dapat experience kaki kena balut..

4 comments:

  1. Mahfuzah ! sya bosan awk x de tau! jap2, adakah ini kebetulan ,saya sakit jari awk sakit kaki? kaki lebih sakit kot..hiks..moga cepat sembuh ! Amin !! *tdi sye berperang dgn dentist !!

    p/s: cicak mmg jahat. Dia tiup2 api yang tlah membakar Nabi Ibrahim supaya api lebih mrak.Haha.cicak..tunggu lastik dari saya !!

    ReplyDelete
  2. satu lagi, CICAK jgk la yg memanggil org2 musyrik smasa Rasulullah dan Abu Bakar menyorok dlm gua tsur.. Labah2 jgk la yg baik.. bafassofo la cicak

    ReplyDelete
  3. hahhaha... cian kat dia ... btw ... moga cepat sebh n gmbar tu cpat2 ler upload yerrr

    ReplyDelete
  4. safabarfa tahzfahz.. safabarfar ifitufu sefepafaruhfuh dafarifipafadafa ifimanfan :)

    ReplyDelete