Thursday 18 April 2013

Lawatan Ilmiah Prefect Semekam Day 1

Assalamualaikum...

Alhamdulillah, akhirnya Allah buka juga hati saya ni untuk meng'upload' gambar lawatan pengawas a.k.a BAPEN (BadanPengawas) ke dalam blog + facebook. Kalau tak, ber-habuk-la gambar-gambar ni dalam komputer besar. Malaih betul nak turn on komputer besar. Kebelakangan ni, saya selalu guna laptop netbook untuk buka internet.. Senang..! Boleh baring, boleh duduk dll..

Okaylah..!! Dalam entri ni, saya nak cerita serba sedikit tentang lawatan yang gempakk ni. Tapi, macam biasa, lebih banyak gambar daripada tulisan. So, enjoy.........

Butiran lawatan :

Nama Lawatan : Lawatan Ilmiah Badan Pengawas SMKAM
Tarikh               : 3/4/13-6/4/13 (Rabu-Sabtu)
Tempat             : Perak - Gua Tempurung
                                     - Galeri Sultan Azlan Shah
                                     - Bengkel Pembuatan Labu Sayong
                                     - Sungai Kelah Hotspring
                                     - Masjid Ubudiyyah dll
                           Kuala Lumpur - Berjaya Time Square (theme park)


Before Depart to Perak + Our Trip Day 1

Kami tunggu bas sekolah daripada pukul 8 mlm lgi.. tp bas sampai dkt sekolah pkul 11.. huhu
Posing2 dekat laluan asrama
Start your morning with a smile ^_^
Girly girls who must pose for about anything
Om nom nom.. sedak wei lok (means nya sedap)
Makan3..
Hambali..! Fighting..!
Dah sampai di gua tempurung
     
                   

Scene selepas baru keluar daripada gua tempurung.. Best doo dapat mandi sungai.. Seriusly, pengalaman yg tak boleh dilupakan..
And sejak bila pulak ada dua orang senior lelaki duduk blkg saya?? musykil betul ...
Photo credit to : Luqman Hakim aka Pok Li


Picture credit : Cikgu Ghazali Abd Rahman aka Papa (cikgu yg sgt sporting ekeke)



Ahh~~~ My seniors...
"Your smile make me blushing laa"
Teachers are happy
Gambar2 kat atas ni adalah scene di Gua Tempurung.. Fuhh!! Best sangat.. Masuk dalam gua tu, memang kita dapat tgk keajaiban Allah.. Dalam tu, boleh jadi medan untuk kita dapat pahala sebab kita selalu berzikir 'Subhanallah Subhanallah'.. Tapi sayangnya, saya tak berani nak bawa masuk kamera dalam tu.. So, tak boleh nak ambil gambar la.. Takpe, kalau nak tengok keindahan dalam gua tempurung, cari jer dekat MR Google.. InsyaAllah dia boleh bantu..
#PartMandi&MerangkakDalamAirPalingBest..TakTipu~~~

Lepas Craving di Gua Tempurung, kami pergi Sg Kelah Hotspring pulak.. First time saya pergi hotspring.. Memang tak rugi saya masuk.. Nyaman betul dalam tu. Pelbagai jenis kolam ada dan saya berjaya masuk kesemuanya.. Kalau orang Jepun, diorang panggil Hotspring, ONSEN... Love it. Dapat rileks rileks selepas kepenatan craving di Gua Tempurung...

Always ready with a 'peace' sign.. Takut2 ada kamera yang ambil gambar


Ni kolam air sejuk.. Seronok dapat main slide beramai-ramai
Mandi mandi..... 


Slide.... Yeah...!!!


Ahhh~~~ Bestnya dapat rendam kaki dalam kolam air panas ni~~~
Saya terpaksa Selca (Selfcam) sebab tangan orang lain semuanya basah.... Saya  punya tangan je yang kering sepanjang masa sebab kena pegang kamera
Adoiii... Bahagia sangat.. Dah tak ingat kat dunia luar ke?? Semuanya terapung

Seriously, what a sweet couple..... Ngeh3

Baru jer lepas makan... Menu for tonight, Mi Kari
We are young~~~

Okay, story time..
Rombongan lawatan ni, bertolak pukul 11 malam. Sebenarnya, kitorang dah tunggu dekat kawasan sekolah sejak pukul 8 malam lagi, tapi, disebabkan salah information, rupa-rupanya bas itu dijanjikan pukul 11 malam. Disebabkan lama sangat menunggu, semua orang lapar la. Kebetulan kantin sekolah buka setiap malam. So, apa lagi?? Semua yang kelaparan tu beli la maggi goreng. Saya tak beli sebab memang sudah dididik oleh ummi dan ayah tercinta untuk tidak makan pada larut malam. Tapi meleleh jugak air liur masa tengok Tahz, kawan sebelah seat saya makn maggi tu. Nyum nyum.. Sedapnyaa.. Takpe, saya bahagia sebab dapat tahan nafsu.

Kitorang sampai dekat tempat penginapan betul-betul pada waktu Subuh. Dan yang lebih baik lagi, tempat penginapan kitorang ni, betul-betul di tepi masjid. 2 3 langkah, dah naik atas masjid.Alhamdulillah.. Dapat solat Subuh berjemaah di masjid selalu. Saya rasa banyak peluang yang Allah bagi supaya saya dapat menjana pahala kalau peluang itu digunakan sebaiknya. Mungkin jugak bangunan penginapan tu milik Masjid.. Who knows. 

And then, lepas siap sarapan pagi dekat kedai depan masjid, kitorang terus gerak ke Gua Tempurung. KItorang ambil pakej Tour 3 iaitu selama 2 jam lebih. Tour 3 ni memang basah, adventure, lagi-lagi untuk orang yang ada lelah macam saya, agak bahaya untuk masuk. Tapi alhamdulillah, okay jer. Masuk dan keluar dengan selamat. Sebelum lawatan ni, saya banyak buat research dekat blog2, website2 tentang Gua Tempurung. Memang adventure habis dan saya takut sangat nak masuk. Tapi selepas keluar daripada Gua Tempurung, hati berkobar-kobar ingin masuk lagi. Tak menyesal sedikit pun.

Lepas tu, kitorang pergi pulak dekat Sg Kelah Hotspring. Mandi-mandi, ambil gambar, posing-posing, solat, balik. Daripada petang (dalam pukul 3) hingga senja kitorang habiskan masa dekat situ. Relaxing enough.. =D

Rasanya tak muat dah nak tulis dan letak gambar untuk hari kedua.. So saya nak buat entri baru.. Nantikanlah~~~~

Assalamualaikum

Salam Ukhuwwah Fillah
Mahfuzah Hamizah

1 comments:

  1. canteekkk !!! teruskn dengn hari kedua ... x sabar mnggu !!!

    ReplyDelete