Monday 13 May 2013

Coret-Mencoret Kejap

Assalamualaikum...
Nak cakap sikit.. Tapi rahsia..

"Kadang-kadang, masa berbual dengan kawan-kawan, ada la diantara mereka yang bagitahu bahawasanya ada orang yang berlainan jenis daripada kaum perempuan, mesej dia, tak kisahlah melalui SMS or FB.. Entahlah, saya sendiri tak tahu niat diorang ni apa, nak bagitahu orang lain pasal 'orang yang berlainan jenis' tu mesej dia.. 

Siap bercerita tentang isi kandungan mesej tu lagi.. Blablabla.. Potpetpotpet.. I'm sorry to say, tapi kadang-kadang, terfikir jugak di lubuk hatiku yang kecil lagi tersorok dari pandangan mata, 'Diorang ni nak bagitau aku yang ada orang syok dekat dia ke? Nak bagitau yang dia ada peminat? Nak bagitau yang dia femes?'  - Seriously???? Oh please!! Tak hairanlah.

Tolonglah, jangan disebabkan mesej yang sebegitu, kita nak jadi SS (syoksendiri). Sampai rasa yang kita ni ramai peminat lalu mula wujud perasaan takabbur atau rasa tinggi diri. Allah tak suka tau.. Benda-benda camtu, elok tersimpan dalam hati jer walaupun bagi kita, mesej-mesej yang kita terima tu hanya perkara remeh temeh.. Tak tahulah kalau anda semua faham ke tak apa yang saya tulis ni.."

#Cut&PasteJerr.. HarapMaklum

Saya baca daripada status orang lain. Dan saya tertarik dengan status ni sebab memang pernah terjadi dekat sekeliling saya pun ; orang yang suka bercerita tentang mesej2 dia dengan budak lelaki..
Ayat asal juga telah diubahsuai sedikit untuk kesusaian pembaca dan ada sedikit tambahan daripada saya sendiri.. Ngeh3


Salam Ukhuwwah Fillah
Mahfuzah Hamizah

0 comments:

Post a Comment